NAZMI FAIZ- PEMAIN TERMAHAL MALAYSIA






~GAJI SEBENAR atau HANYA RUMORS MURAHAN..??~

Jika Safee Sali menerima gaji bulanan berjumlah Rupiah 350 juta (RM118,000) sebulan untuk beraksi bagi kelabnya Pelita Jaya di Indonesia, Nazmi Faiz yang baru sahaja mengikat kontrak tiga tahun bersama kelab Portugal, Beira-Mar pula dikhabarkan bakal menerima gaji bulanan sebanyak €76,000 iaitu lebih RM300,000 sebulan.

Amboi, mewah betul rupanya pendapatan yang bakal diterima oleh anak jati Kuala Lumpur ini. 

Meskipun khabar angin mengenai gaji yang bakal diterima oleh Nazmi masih belum dapat disahkan lagi, namun, sekiranya benar, pemain muda yang bakal mencecah 18 tahun pada 16 Ogos itu nanti akan bergelar pemain termuda Malaysia berstatus jutawan selain Safee Sali.

Kita semua tahu, hakikat pemain bola sepak yang beraksi di Eropah sememangnya akan menerima gaji lumayan untuk perahan keringat mereka beraksi di padang.

Bagaimanapun jumlah berkenaan bukanlah satu kejutan untuk pemain-pemain di sana, tetapi sangat mengejutkan untuk kita yang berada di sini kerana jumlah tersebut adalah amat besar.

~PERLUANG WAKILI HARIMAU MALAYA MASIH ADA BUAT NAZMI FAIZ MANSOR~

Jurulatih K. Rajagobal hanya akan mempertimbangkan Nazmi untuk Piala AFF, yang akan berlangsung pada bulan November, jika beliau memberikan persembahan yang baik dalam pusingan kelayakan AFC B-22 bulan depan. Rajagobal juga perlu mengambil kira komitmen Nazmi dengan kelab Portugis, Beira-Mar.

Pemain tengah itu, yang kini bermain dengan Harimau Muda A di Liga Singapura, telah menandatangani perjanjian pra-kontrak selama tiga tahun dengan kelab itu minggu lalu.

Pemain berusia 17 tahun itu akan kembali kepada ke Aveiro pada bulan Ogos untuk menandatangani kontrak selama tiga musim.

"Saya tidak mahu memberi tekanan kepada Nazmi kerana dia masih muda. Beliau mempunyai masa depan yang cerah dan saya percaya beliau akan bermain untuk pasukan senior di masa depan," kata Rajagobal semalam.

"Saya akan, bagaimanapun, memantau prestasi beliau di pusingan kelayakan AFC B-22 dan jika dia bermain dengan baik, saya akan mempertimbangkan beliau untuk skuad Piala AFF.

"Selain itu, saya perlu tahu apakah komitmen beliau dengan Beira-Mar untuk beberapa bulan yang akan datang. Pintu masih terbuka kepada sesiapa sahaja yang menunjukkan prestasi yang baik." (Sumber : EspnStar.My)

Comments

Popular Posts